Nyheter av Xiaomi Miui Hellas
Roms

MIUI 12 EEA & Global ROMS: Listan över de senaste uppdateringarna från Xiaomi (Ladda ner länkar - Uppdaterad 26/09/2022)

Xiaomi-logo

Nästan varje dag levererar Xiaomi sina nya versioner MIUI 12 och 12.5 för sina smartphones, och nedan har vi listan över ROM-skivor som har släppts nyligen.


Uppdatering: 26-09-2022

De EEA MIUI 12.5 Stabil ROM för Redmi Note 8 Pro (Begonia), Redmi 9A / 9AT (Dandelion)

Uppdatering: 17-09-2022

De Global MIUI 12.5 stabil ROM för Redmi 10A (Dandelion), Redmi 9C NFC (Angelican) och EEA MIUI 12.5 Stabil ROM för Mi CC9 / Mi 9 Lite (Pyxis), Redmi Note 8 Pro (Begonia) 

Uppdatering: 25-08-2022

De EEA MIUI 12.5 Stabil ROM för POCO M3 (Citrus), Redmi Note 8 (Ginkgo), Redmi 10 / 2022 (Selene *pilot)

Κnormalt bör din enhet meddelas om uppgraderingen via Updater-applikationen i MIUI, men flera gånger görs dessa uppgraderingar tillgängliga i regioner och segment för att förhindra att företaget kraschar servrarna som är värdar för ROM.

MIUI 12 banner

Så du måste ha lite tålamod, och snart kommer du att få den eftertraktade uppgraderingen på din Smartphone. Men för de som inte kan vänta har vi alla nedan Europeiska ROM (ESA), som företaget har gjort tillgängligt sedan början av september, och vi ger dig länkarna så att du kan ladda ner dem.

Inte alla enheter har uppgraderats till MIUI 12 ακόμη ännu

Från tabellen nedan kan du enkelt söka efter alla ROM-skivor du är intresserad av baserat på enhetens namn eller kodnamn.

ROM-skivorna med indikationen * Pilot betyder att det är det speciell beta-ROM distribueras till Betatestare, och du kanske inte kan installera den på din enhet.

Du kan inte se listorna över ROM från Google Nyheter-sidorna som är i AMP-format. Du borde besöka henne vår vanliga sida så att du kan se dem.

Enhetsnamn Kodnamn Miui version Datum ROM-version Återhämtning Rom FastBoot Rom
Enhetsnamn Kodnamn Miui version Datum ROM-version Återhämtning Rom FastBoot Rom

Om du vill veta mer om nyheterna Xiaomi Android 12 och MIUI 13 ROM, och för listor över dess enheter Xiaomi - Poco - RedMi och Black Shark vem som tar emot dem, följ sedan länkarna nedan.

Se listorna över enheter som kommer att få en uppgradering till Android 12 HÄR

Se listor över enheter som kommer att få MIUI 13-uppgraderingen HÄR

Mi TeamGlöm inte att följa den Xiaomi-miui.gr vid Google Nyheter för att omedelbart bli informerad om alla våra nya artiklar!


ΜGlöm inte att gå med (registrera dig) i vårt forum, vilket kan göras mycket enkelt med följande knapp...


Mi TeamGlöm inte att följa den Xiaomi-miui.gr vid Google Nyheter för att omedelbart bli informerad om alla våra nya artiklar! Du kan också, om du använder RSS-läsare, lägga till vår sida i din lista, helt enkelt genom att följa denna länk >> https://news.xiaomi-miui.gr/feed/gn

 

Följ oss på Telegram  så att du är den första som får reda på alla våra nyheter!

 

Följ oss på Telegram (ENG-språk) så att du är den första som får veta alla våra nyheter!

 

Läs också

39 kommentarer

Alexander 27 september 2022 kl 21:30

Hej redmi note 8pro global ägare.
Jag har inte fått ett meddelande för 12.5 (jag är fortfarande på 12.0.6. Ska jag bara ladda ner från länken?
Även en applikation jag behöver fungerar med Android 11, kommer den att uppgraderas genom att sätta miui 12.5 eller måste jag göra något annat? Tack

Svar
Dimitrios Dagkalidis 27 september 2022 kl 21:54

Normalt bör du få uppgraderingsmeddelandet på din enhet.
Du kan ladda ner ROM själv och göra uppgraderingen, så länge du laddar ner rätt ROM för din enhet.
Om din enhet har en europeisk ROM Du bör ladda ner motsvarande EEA ROM och inte den globala eller vice versa om du har den globala ROM installerad på din enhet.

För all hjälp du behöver kan du kontakta vårt forum HÄR >> https://xiaomi-miui.gr/community/index.php/Board/31-XIAOMI-Smarthones-PADs/
eller i vår Facebookgrupp HÄR >> https://www.facebook.com/groups/1682146585145973

Svar
emma 19 maj 2022 kl 23:07

Moi aussi j 'ai ett problem j ai fait a mise a jours et bom il s används trots att det räknas och en meny är försedd med flera alternativ som jag har testat alla och vilken kommer fram när du återinitierar efter à så fort min telefon är uppe är det ett problem med min dagliga telefon och du är inte ensam om att försöka undvika detta problem utan stannar uppe hela dagen för en ändring att meddelandet nedan är tillgängligt så länge jag gör det inte behöva oroa mig för vad som händer när jag går igenom vad lösningen är och vad det handlar om.

Svar
George 18 april 2022 kl. 17:59

God kväll, jag har en Redmi note 9 pro och i förrgår fick jag 12.5.5.0-uppgraderingen. Installationen genomfördes utan problem. På natten satte jag enheten att ladda, turboladdningsanimationen kom ut, jag har ställt in enheten på att stänga av skärmen efter 30 sekunder, de sista 5 sekunderna slocknar belysningen och släcks. Efter uppgraderingen och så länge laddkabeln är ansluten slocknar belysningen men slocknar aldrig. Resultatet på morgonen var att hemskärmens ikoner visas svagt på alla skärmar under ganska lång tid. Samma fenomen observeras vid laddning i bilen. Den stänger inte av skärmen. Är det någon som vet om detta problem kan lösas?

Svar
Dimitrios Dagkalidis 18 april 2022 kl. 19:44

George höll på Inställningar >> Alltid på display och låsskärm och stäng av den Alltid på displayen om det är aktiverat.

Svar
George 18 april 2022 kl. 23:08

Dimitris, tack för det omedelbara svaret. Även om den här inställningen var inaktiverad. Jag slog på och av den och i ett test slocknar laddningsskärmen. Ha det bra och tack för hjälpen. Jag önskar alla en Glad Påsk.

Svar
Dimitrios Dagkalidis 19 april 2022 kl. 00:11

Ibland fastnar inställningarna och en On/Off hjälper ..
Glad påsk George till hela din familj.

Svar
Petermania28 14 mars 2022 kl 17:39

Hej, låt mig fråga dig något som redmi 9A aldrig kommer att ha 12.5-uppdateringen EEA

Svar
Dimitrios Dagkalidis 19 april 2022 kl. 00:15

Petros, den senaste EEC ROM för RedMi 9A är den som kom ut den 3/3/2022 >> https://bigota.d.miui.com/V12.0.18.0.QCDEUXM/miui_DANDELIONEEAGlobal_V12.0.18.0.QCDEUXM_bd3f373c0d_10.0.zip

Uppgradera till MIUI 13 från maj och framåt.

Du kan se uppgraderingarna till MIUI 12.5 HÄR >> https://news.xiaomi-miui.gr/miui-11-and-12-eea-latest-stable-roms/
Och i MIUI 13 HÄR >> https://news.xiaomi-miui.gr/miui-13-public-stable-global-eea-roms/

Svar
صالح 6 maj 2022 kl 02:38

Efter den senaste uppdateringen Redmi 10 blev telefonen varje gång skärmen blir vit jag trycker på på och av-knappen och den kommer tillbaka till bra skick vad man ska göra

Svar
Kristus 13 februari 2022 vid 16:34

God kväll, jag har en xiaomi mi8 och sedan ett tag tillbaka har jag fått aviseringar om mjukvaruuppgraderingar och när jag ska göra en uppgradering fungerar det inte alls och skickar ett meddelande till mig för att rapportera ok den har dessa två alternativ och då gör det ingenting kan någon förklara för mig t lämna dig och min mail om någon kan hjälpa xripokem@aol.com

Svar
Miui_Art 13 februari 2022 vid 16:57

Prova att gå till Inställningar >> Application Manager >> Uppgradera och välj Rensa data

Svar
Kristus 13 februari 2022 vid 17:32

Jag gjorde precis som du sa till mig att göra men det fungerade inte. Nu gör jag inte det 😟😟

Svar
Alexander 27 september 2022 kl 12:01

Hej redmi note 8pro global ägare.
Jag har inte fått ett meddelande för 12.5 (jag är fortfarande på 12.0.6. Ska jag bara ladda ner från länken?
Även en applikation jag behöver fungerar med Android 11, kommer den att uppgraderas genom att sätta miui 12.5 eller måste jag göra något annat? Tack

Svar
Apostolis 9 februari 2022 vid 17:39

God kväll jag har mi11 lite 5G Jag har en erotisk att göra vad global eksosi RKIEUVF kommer att skicka miui uppdateringar normalt eftersom jag ser att denna speciella sekulära inte existerar i global ekdosi

Svar
Vassilis Ch. 19 januari 2022 vid 07:41

God morgon, jag önskar dig ett gott nytt år. Jag har Mi 10T lite och jag kör fortfarande android 10 V12.0.9.0.QJSEUXM version utan att ha problem med krascher, hastighet etc. Jag har fått aviseringar två gånger via uppdateringsprogrammet för uppgradering till nästa version men jag ignorerade dem och stannade på Android 10. Men meddelandena i enhetsuppdateringen existerar inte längre och jag får inte längre något för uppgradering. Kan jag använda de versioner du har här (europeiska eftersom jag har en europeisk enhet) för att ladda ner dem och installera på min enhet? Eftersom jag kör Miui 12 med Android 10 kan jag uppgradera direkt till den senaste versionen av Miui 12.5 med Android 11? Eller ska jag göra uppgraderingarna en efter en tills den sista? Slutligen, om jag stöter på ett problem med en nyare version, kan jag gå tillbaka till Android 10?
Tack på förhand för din hjälp!

Svar
John 27 december 2021 kl 12:54

God morgon. Jag har Mi 11 lite 5G och jag hade Miui 12.5.5.0 RKIEUXM installerad. Från din sida laddade jag ner 12.5.6.0 EEA som uppdateringen (OTA) inte laddade ner. Han fick uppdateringen normalt. Frågan är om miui i framtiden kommer att kunna uppdateras officiellt via ota, alltså när xiaomi släpper en ny uppdatering. Eller ska jag ladda ner ROM från din sida från och med nu? Det visar mig också att jag måste vänta 2 minuter för att ladda ner det sista paketet. Innan han inte gjorde det. Är ROM:en jag laddade ner den officiella Xiaomi? Tack och grattis på födelsedagen.

Svar
mary 13 mars 2022 kl 23:39

Jag har Xiaomi redmi 8A men den har inte uppdaterat min programvara

Svar
Theodore 26 maj 2022 kl 21:58

God kväll. För några veckor sedan köpte jag Redmi note 9 Pro Global-versionen och sedan dess har det bara kommit en säkerhetsuppdatering som är daterad 01/03/2021 medan mjukvaran har legat kvar i version 12.0.3 utan att ha fått någon annan uppdatering. försökte ladda ner den senaste versionen (Recovery) för denna modell från den officiella sidan men jag får ett meddelande om att det inte är tillåtet att installera Vet du vad jag kan göra för att uppdatera programvaran till den senaste versionen?

Svar
George 2 maj 2022 kl 01:29

God kväll. Jag har redmi 9. För några dagar sedan gjorde jag en uppgradering till miui global 12.5.3 men sedan dess kastar det mig varannan minut från nätverket. Finns det något jag kan göra?

Svar
Dimitrios Dagkalidis 2 maj 2022 kl 01:31

Detta är uppenbarligen ett problem med det nya ROM-minnet (Bug) och om du inte har en olåst starthanterare på din enhet måste du vänta på att en ny patchad ROM ska komma ut.

Svar
Dimitrios Dagkalidis 19 april 2022 kl. 00:19

Maria i RedMi 8A uppgraderingarna från Xiaomi har slutat eftersom enheten är ganska gammal ..
Den sista som släpptes på en europeisk EEC ROM var den 5/11/2021 >> https://bigota.d.miui.com/V12.5.3.0.QCPEUXM/miui_OLIVELITEEEAGlobal_V12.5.3.0.QCPEUXM_ae6927c3ae_10.0.zip

Svar
Miui_Art 27 december 2021 kl 15:58

Kära John,
Uppdateringar görs inte samtidigt i alla länder och på alla enheter.
De görs i vågor och det finns ett fall då meddelandet om uppdatering av enheterna dyker upp sent.
Detta för att förhindra överbelastning på Xiaomis servrar.

Nästa gång kan du ha mer tur att få uppgraderingen förr snarare än senare.
ROM:en du lägger i din enhet är den officiella Xiaomi.

Svar
John 29 december 2021 kl 10:29

Tack för det snabba svaret.

Svar
Lefteris 9 mars 2021 kl 20:19

Kommer de att uppgraderas till xiaomi note 5A?

Svar
Miui_Art 9 mars 2021 kl 20:58

Slutligen har Xiaomi slutat stödja uppgraderingar för din enhet under en lång tid.
Allmänt vet att företaget stödjer sina enheter med uppgraderingar, cirka 3 år från det att de släpps för första gången.

Svar
George 18 februari 2021 vid 23:36

Efter att ha uppgraderat tiden jag går för att ringa ett samtal slocknar skärmen kan det fixas ?? Helt svart.

Svar
Panayiotis 1 februari 2021 vid 21:45

God kväll, jag har ägt MI 10T i en vecka nu.
Av någon anledning kan jag inte ha följande 3 Xiaomi-applikationer (samtal, kontakter, meddelanden) dessa applikationer har ersatts av Google-applikationer vilket gör det svårt för mig (jag har bara Xiaomi sedan 2016).
Är det någon som vet hur man löser detta problem.

Svar
Miui_Art 1 februari 2021 vid 22:17

Det är bara fixat om du sätter en annan anpassad ROM som den vi skapar som en community (XTRV MIUI ROM) eller den från xiaomi.eu, men det kräver att du låser upp Bootloader på din enhet.
För all hjälp du behöver kära Panagiotis, kan du gå till forumet för din enhet i vår community HÄR >> https://xiaomi-miui.gr/community/index.php/Board/384-Mi-10T-Pro-Apollo/ och du kommer att få hjälp av många av våra erfarna medlemmar.

Svar
Giannis Zarras 6 januari 2021 vid 21:51

Jag är ny på xiaomi jag har MI10 och jag har inte fått någon uppgradering jag har den på en månad och den är över 12 0 6
Hur uppgraderar jag till Android 11

Svar
ironman mark 45 30 december 2020 kl 12:30

Jag har Mi 10 Pro med V12.2.1.0.RJAEUXM, med olika problem. om jag laddar ner ROM från länken, hur installerar jag den på min mobil? tack och grattis på födelsedagen.

Svar
Thanos 25 januari 2022 vid 04:10

Hej, jag vill uppgradera min programvara till redmi 9 (Lancelot) men det står att det är global och inte eea-version. Min fråga är global har den grekiska språket inuti?

Med uppskattning för ditt arbete, Thanos

Svar
Miui_Art 25 januari 2022 vid 04:32

Ja, Global ROM har också det grekiska språket i sig.

Svar
dikemon 20 november 2020 kl 09:30

Notera för framtida korrigering. När du hänvisar till MI 10t = Apollo och när du hänvisar till MI 10T pro = Apollopro

Svar
Tryphon 10 november 2020 kl 00:10

Finns det ett återställningsprogram för REDMI NOTE 7 i kontaktalfabetets index som med uppgraderingen endast var inställt på engelska och inte betjänar kontakter på det grekiska språket?

Svar
basilika 17 januari 2022 vid 08:57

God morgon, jag önskar dig ett gott nytt år. Jag har Mi 10T lite och jag kör fortfarande android 10 V12.0.9.0.QJSEUXM version utan att ha problem med krascher, hastighet etc. Jag har fått aviseringar två gånger via uppdateringsprogrammet för uppgradering till nästa version men jag ignorerade dem och stannade på Android 10. Men meddelandena i enhetsuppdateringen existerar inte längre och jag får inte längre något för uppgradering. Kan jag använda de versioner du har här (europeiska eftersom jag har en europeisk enhet) för att ladda ner dem och installera på min enhet? Eftersom jag kör Miui 12 med Android 10 kan jag uppgradera direkt till den senaste versionen av Miui 12.5 med Android 11? Eller ska jag göra uppgraderingarna en efter en tills den sista? Slutligen, om jag stöter på ett problem med en nyare version, kan jag gå tillbaka till Android 10?
Tack på förhand för din hjälp!

Svar
Miui_Art 10 november 2020 kl 00:17

Vi jobbar på det och du kommer snart att få nyheter...
Lite tålamod....

Det finns en fil som har nämnts i vårt forum, och som fixar problemet med grekiska (Fast Scroll Index) för att hitta kontakter.
Du kan ta en titt här >> https://xiaomi-miui.gr/community/index.php/Thread/45805/?postID=799105#post799105

Svar